Tävling Börklinge RF 11/4

Äntligen hemma och får ta det lite lungt! Dagen var väldigt lång idag då det var sjukt mycket starter under dagens tävling. Men en stor eloge till Björklinge och deras arragemang! Det flöt på väldigt bra och en snabbt tempo gjorde att nästan 350 starter flöt på idag.
Jag är överlag jätte jätte nöjd med våran prestation idag!
 
1m Avd B 0 fel

Detta är första gången vi går in i 1m direkt om man bortser från katastrof ritten i Heby i vintras, och jag hade på känn idag att det skulle gå bra! Intalade mig själv att vi skulle nolla! Vilket vi gjorde:) Banan sträckte sig över 7 hinder och 8 språng. På framridingen var han mer vild är tam som vanligt;) Det var till och med en som frågade mamma om vi matade honom med krut;) Överlag en bra känsla. Inne på banan så ja, jag hade noll kontroll. Jag bad honom att sakta ned och han ruskar på huvudet och ökar;) Men vi nollade i alla fall med lite tur på något hinder.
 
110 Avd B 16 fel
 
Debut på denna höjden! Jag har nog varit super nervöd länge nu över denna start, då jag alltid har haft lite höjdrädsla;) Men inte behöver jag ha det! Qvicken bara flööög över hindrena!:) På framridingen var han lite mindre vildare än till första klassen och bjöd på fina språng. Inne på banan så var jag jätte nervös, men tog mig samman och fick en jätte bra start! 1 och 2 fick jag in precis den distansen jag hade tänkt. Till 3an som var ett plank med vattenmatta  in under som han kikade på väldigt mycket, inte så mycket att han stannar, men tillräckligt så han började maska lite och fick med sig bomen där. 4 inte så mycket att säga om, in till 5ans kombination vart han lite strulig med galoppen och jag fick nog inte riktigt fram den som jag skulle så han krumelur hoppar oxern in och fick emd sig bomen ut från kombinationen. Hade detta hänt för ett par månader sen att han inte tagit ett språng till! Jag höl på att ramla av och tappade stigbygel vilket gjorde att jag inte ritkigt fick trycket i galoppen igen efte avbrottet mot 6an så han får med sig den. Sen vart det följdfel på 7ans oxer och 8an flöt på fint.
Överlag är jag jätte nöjd! Vi tog oss igenom banan utan att dö halvvägs, jag hade tillräckligt mycket mod att vara kall att fortsätta rida som jag skulle och tja, det som hände är erfarenheter:) Jag är jätte nöjd!
 
 
Filmen från dagens klasser:)
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: