Sammanfattningsvis

Ja nu har det gått en väldans massa dagar sen sist.
Tyvärr har det varit fullt upp med avslutande av praktik, tenta plugg, tävlingar och födelsedag.

Men jag sammanfattar månaden(?) som har gått något så här,
 
Praktiken avslutade jag 13 maj, 6 veckor på HIA gick fort som bara den. Visst vissa dagar var riktigt hemska, gå upp super tidigt när jag somnade jätte sent. Men jag lärde mig otroligt mycket och jag fick ta väldigt mycket eget ansvar under de två sista veckorna vilket var väldigt kul!
Jag fick vara med om spännande undersökningar, lära mig att sätta pvker, blanda dropp med tillsatser, ge sprutor med diverse läkemdel, vara med om dödsfall och framförallt jag fick lära mig allt sånt som inte går att läsa till sig i böckerna, hur man ska bete sig på en arbetsplats där jag har rollen som sjuksköterska. En väldigt lärorik tid.
 
När praktiken var klar så var det bara att tagga till tenta, dock inte medicintentan då jag la allt krut på Anatomin som jag måste klara. Skrev den i fredags och håller en tumme för att det går vägen. Men tror inte det tyvärr... Den var jätte svårt och det kändes som om jag hade bra koll, men när tentan väl låg där på bordet så kändes det som om frågorna endast bestod av sånt jag inte hade pluggat på. Surt. Men men nytt tillfälle senare i höst om så är fallet. Nästa vecka är det läkemedelstenta och jag hoppas jag inte klantar mig som jag gjort på de föregående denna gången!
På torsdag är det klinisk examination och på fredag förflyttningsteknik sen är det sommarlov för min del:)
 
Förra veckan fylllde Danne 29! Så vi firade honom precis som man ska göra på kalas, tårta, kakor och saft:) Näst ut är jag själv vilket är om 22 dagar. Men innan dess är det 25 års fest för Macke och sen midsommar! Jag älskar midsommar! Det är så sommrigt på något sätt. Jag skulle lätt byta bort nyår, sista april och ja nästan juldagen för midsommar. I love midsommar!<3
 
På häst fronten så har min galning gjort allt han inte ska göra och allt han ska göra:P Skriver ihop en sumering av tävladet i egna inlägg istället:)
Qvicken ska i alla fall till Västerås nästa vecka för sadelkoll och förhoppningsvis utprovning av en ny sadel. Äntligen. Sen är det även dags att kasta ut som på bete. Men skulle önska lilte mer värme först! Detta vädret kan ju få vem som helst att bli galen! Regn, sol å regn igen... Grr..
 
Jag har även fått ett nytt jobb! Från och med första maj jobbar jag nu som personlig assistent åt ett barn:) Känns riktigt kul, men svårt innan man kommer in i alla vardagsrutiner. Hoppas på en bra sommar så vi får åka och bada en massa:) Jag kommer nog rycka in om det krisar på kiosken ändå;)
Sen måste jag ju säga att jag även har klarat uppkörning till utökat B körkort, så nu får jag dra med våran egna bil! Mycket skönt!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: