Tävling Frösåkers ryttare 31/5 -15

Bestämmde mig att gå ned en klass och försöka ha lite kul istället och släppa pressen. Vi startade även vår första avdelnign A idag!
 
90 cm CR en massa fel- 0
 

Alltså, ja... Vad ska jag säga? Åter igen på framhoppningen försökte han köra med samma metod att stanna så jag åker av men denna gång travade jag långsammt långsamt och han sitta kvar. Vi började att bara hoppa plutt låga hinder till att sen hoppa rätt höjd.  90cm för Qvicken är nästan töntigt att åka och hoppa. Men vad ska jag göra när han skickar mitt självförtroende till Kina?
Inne på banan så kom vi till andra hindret, en oxer ur en ganska tajt sväng, jag kom på ytterbåge och han han kanske inte ritkigt uppfatta vart han skulle och bestämmde sig att inte hoppa. Styrde på igen och då hoppade han som vanligt. Sen till sista hindret gör jag något som ja, jag vet inte när jag gjorde sist? Jag glömde bort banan;P Haha...
Så det vart en volt och en massa tidsfel. När jag väl hittade hindret igen så gick det bra;) Frösåker var så snälla att man fick hoppa om utan extra kostnad så då passade jag på att göra det då jag var så irreterad på själv. Då hoppade vi nolla i alla fall... Filmen är då andra rundan där jag inte klantade mig konstant;)
 
1m Avd A(!) bed A:0/A:0 4 fel

Ja här är då våran första avdelning A klass, tyvärr ingen omhoppning dock. Lite surt då det gav placering att bara komma till omhoppning...
På framhoppningen bestämmde jag mig att bara hoppa fram på räcket och inte oxern då det är oxern som vi trasslar till det på. Så jag hade en jätte bra känsla när jag gick in på banan. Stoppet kom på hinder nummer 5, så synnes så vart det en jätte lång distans då jag inte kunde bestämma mig och jag skulle rida fram eller hålla ihop. Pannkaka med adnra ord... Överlag så är han ganska lugn och fin i handen men jag får inte stopp på honom. Skulle verkligen behöva ett annat bett, men vette tusan vad.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: