Tävling Jump Club 5/5-15

Regional tävling på Jump Clubs fina tävlingsplats Rekasta i Enköping. Qvicken visade inte upp sig från sin bästa sida och jag fick ännu en känga på mitt självförtorende...
 
1m avd B 4 fel

Egentligen inte så mycket att klaga på med tanke på att framridningen vart ganska kaos artad. För många hästar på för liten yta med för många ryttares viljor... Vi rev ett hinder ur sväng som han tittade till lite på eftersom han vart lite ofokuserad. Jag red på och han hoppade vilket jag är jätte nöjd med! Bättre att titta och hoppa lite tokigt än att inte hoppa alls.
 
110 avd B utgick
 
Fick till en bra känsla på framhoppningen trots att det var rörigt och trångt. Han hoppade jätte fint på första hindret som var en trippelbarr, jag kände mig lugn och red som jag skulle. Sen till andra hindret som låg ut en sväng fick han för sig att han inte skulle hoppa? Mitt i upphoppet bestämmer han sig för att inte hoppa. Vet inte riktigt vad som hände där alls faktiskt... Provade att rida på igen men det gick inte alls så då utgick jag istället för att pressa vidare.
 
Trist när det blir så, men jag vet inte om det är mina nerver som spökar för mycket och han känner av dom. Han är inte en enkel häst som det bara är att styra runt. Han kräver millimeter ridning så blir jag de minsta osäker eller fundersam så bjussar han inte på sig och hjälper mig. Jag lär mig förvisso att rida ordentligt, men det ger ju inte en bra känsla för självförtroendet dock...
Känner att min ridning var så pass kass att film det får ni inte!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad fina bilder!! :)

Svar: Tack så mycket!
Sanna Wallin

2015-06-01 @ 16:32:54
URL: http://juliafridh.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: