En vanligt tisdag...

Dagen sammanfattas genom ett ord, lugn. Jag började dagen med en alldeles för lång sovmorgon, enda till klockan 11,20 sov jag! Tror jag behövde det med tanke på att det var länge sen jag hade en sovmorgon. Men hela dagen försvinner liksom när det blir så där.
 
Annars idag förutom att sova så har jag tvättat lite, lämnat in ett PM och gjort två duggor. Ena duggan var om andningshjälpmedel och andra var HLR. Den första var ganska så klurig när det fanns frågor där man kunde välja fler rätta svar vilket resulterar i mer förrviring enligt mig. Den sistnämda var inga som helst problem att klara. Vi har fått en bok från skolan vi skulle använda oss av för att klara av den duggan.
 
Sen åkte jag och lånade mammas bil för att träna på att backa med släp då jag faktiskt ska köra upp för utökat B-körkort på torsdag! Är väldigt van att både backa och köra med släp, men med tanke på att jag ska köra upp i hennes bil och jag inte har kört den förut så var det skönt att provbacka lite. Det gick i alla fall strålande, grannarna lär ju undrat vad jag höll på med när jag backade omkring på olika avtagsvägar;)
 
Qvicken fick en vila idag så det var bara stallet som skulle fixas vilket tar en kvart. Jag passade på att pussa lite på honom i hagen utan att jag hämtade honom. Han har sina perioder då det inte går att fånga honom i hagen. Han total vägrar att bli fångad vilket är hemskt drygt! Men imorgon är det uteritt på schemat så får väl se om vi tar oss hem tillsammans...
 
Danne kom hem vid 17 tiden då jag hade gjort ett tappert försök till en gryta men lyckats bränna halva köttmängden och fick med andra ord lite väl tillagad mat. Men det gick att äta i alla fall. Så mycket bättre när Danne lagar maten, han är grym på all matlagning! Med tanke på att det är glassens dag idag så gjorde vi varma hallon och vaniljglass till efterrätt! Så gott! Och tittade på första delen av Hungergames Mockingjay. Har börjat lyssna på böckerna så måste passa på att titta på filmerna också;) Längtar tills part 2 kommer ut i november!
 
Jag älskar ordspråk!
A true love story never ends<3
Vårt lilla stall som förhoppningsvis kommer få ett nytt utseende i sommar!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: