Galen häst!

Igår så red vi en sväng som vi ridit tusen gånger, men från stunden jag satte foten i stigbygeln tills det att jag hoppade av var han konstant rädd för allt! Knäpp häst är milt uttryckt. När vi hade ca 500m kvar tills vi kom ut på asfaltsvägen började han slappna av och börja jobba ordentligt...
Men det var härlig dimma ute som svepte över åkrarna som jag kunde titta på istället för att bli galen på Qvicken;)
Idag startade jag dagen med att träffa en kursare kl 8 imorse för att förbereda inför oppositionsseminarium vi hade idag på förmiddagen. Det gick bra att både vara opponenter och respodenter, så nu är ännu en del klar av detta block! 



Ridturen idag var min tanke att vi skulle köra lite lugn och harmonisk markarbetshoppning. Det var alltså min tanke;) men qvicken var överallt och hade gummi under fötterna och studsade konstat. Han tyckte det var super kul att hoppa dessa gigantiska 50 cm hinder;) 


Danne var hemma idag så han fick följa med ut och filma lite!
http://youtu.be/4o71X9-M6GE

Sen fixade jag stallet och Danne lagade super god mat! Kött och klyftpotatis👌
Kom även på att jag hade ett avsnitt av greys att titta på så det var bara att fälla upp datorn och titta ikapp;)
Kvällen avslutades med bast, lite alkohol och nu Berg och Meltzer i Europa! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: