Tävling Lurbo RK 6/6

Jag hade snurrat till det med anmälan till denna tävling så det vart lite hipp som haver. Skulle tydligen betala extra då det inte hade dragits på TDB, och några kontanter hade jag inte med mig så fick betala in på kontot istället;)
Men med denna snurriga anmälan så resulterade det i att jag startade sist i första klassen och först i andra klassen, med andra ord ingen tid för Qvicken att stå i transporten och vila!
 
90 cm CR Massa fel

Ja alltså han var ganska matt kännde jag redan på framridnigen vilket troligen kan bero på att det faktiskt hör och häpna vart några dagar med varmare väder! Och ridhuset som vi hoppade fram i var kokhett trots utebliven sol....
Inne på banan så fick jag noll flyt i min ridning, han sprang ifrån mig och jag fick inte tillbaka honom alls. Enligt mig så borde han på denna höjden hoppa även fast vi kommer kanske lite tajt eller lite stort men nu är han inte en sån som bjussar en massa. Det var en distans med 6 galoppsprång i mellan och ja jag tycker att han låg rätt i distansen men tydligen inte. Så stopp där, red på igen och stannade typ en meter innan hindret, jag kännde att jag red som en kratta. Bättrade på min ridning och kom på igen utan problem. Så två stopp, inte i en bom i alla fall!
 
1m avd A A:O/A:O 4 fel

Mycket bättre känsla både på framhoppningen och de första hinderna! Överlag en väldigt bra runda, där det kändes enkelt, vi kom rätt på hinderna och det flöt på. Det går lite fort in på en distans och han inser att det står delicatobollar i hindret och stannar typ med huvudet i delicato bollarna:P Dom var tydligen super farliga... Rider på igen utan något problem. Så irreterande då denna omhoppning hade passat oss perfekt! Inte i en bom denna klass heller...
 
Börjar bli trött på dessa 4 fels rundor nu och mig själv över att jag inte kan rida. Jag velar som en 3 åring i en leksaksaffär och borde kanske fundera på att hitta en annan hobby... Så less på mig själv så det finns inte. Jag blir även lite trött på att Qvicken inte kan ställa upp liiiite i alla fall på mig...
Men men jag misstänker att sadeln inte ligger helt hundra, så vem vet, en ny sadel så kanske jag får en ny häst på köpet! På fredag är det dags för utprovning! Ska bli spännande och se var hon plockar fram till oss.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: