Tävling Tierp RK 9/5 -15

Tävling på hemmaklubben!
Eftersom jag hjälpte till på tävlingarna hela dagen så hade vi fått låna en box. Och oj så skönt det var att stå i en box:P Så smidigt när man ska göra iordning, bara ställa upp och fixa o dona i lugn och ro! Qvicken tog det med ro att stå i en annan box så där, han fick hö och var helt klart nöjd med tillvaron:)
 
1m avd B 4 fel
 
Åter igen en 4 fels runda... På framhoppningen har han börjat med en ny grej, att kasta sig handlöst åt alla tänkbara håll som är möjligt för det kan ju finnas något läskigt att bli rädd för... -.-
Inne på banan kändes han fin, har var på hugget och jag inte så mycket att klaga på. Det var en distans som vi kom in lite stort och jag fick beslutsångest hurvida jag skulle hålla eller driva så det vart ett mellanting så han fick med sig frambomen på oxern. Hopplöst fall känner jag mig som ibland...
 
110 avd b utgick

Ja vad finns att säga här? Spökena på framhoppningen var kvar och han kastar sig åt sidan varav jag dimper i backen skapligt hårt. Var alldeles yr efteråt och skulle kanske väntat att hoppa upp igen. Men envis som man är så hoppade jag upp igen och fick över honom hindrerna på framhoppningen. Mamma frågade om jag verkligen skulle gå in på banan men jag var lite sur på mig själv så jag bestämmde att det var lika bra att gå in och testa...
Fick till en okej känsla de första 4 hindrerna, men till 5 hindret som var en kombination så fick jag inte tillbaka honom och vi kom lite fort in så han fick helt enkelt inte plats inne i kombinationen och stannade då. Red på igen men jag vart osäker så det vart pannkaka. Styrde på första hindret istället som han hoppade utan problem och utgick då. Klokt beslut vilket resulterade i ett bra sista språng.
 
Film från 1m.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: