En ganska okreativ dag

Ja det kan man lungt säga om denna dag! Började med att mamma och jag åkte in till stan med ett släp lastat med spånbalar för att jag skulle köra upp för B96. Väl där kom vi i längre en halvvägs igenom säkerhetskontrollen innan vi fick vända hem igen. Släpets påskjutsbroms fungerade inte alls. Klantigt av oss, men men nästa gång kollar vi nog den noggrannare;) jag fick i alla väl godkänner på lastningen, så det är ju bra tills nästa gång!👍

Väl hemma så vart det lite snabb lunch framför nyaste avsnittet av Greys! Sen en vilostund som vart lite väl lång. Är så förbaskat trött just nu! Danne hade feber nästan hela förra veckan så tror att det kan vara något sånt som ligger o lurar.

Velade en bra stund om jag skulle rida då jag kände mig helt slut. Och rida då är inte alltid det bästa eftersom qvicken är som han är;)
Men jag begav mig ut på lite galopptrim på åkern i alla fall. Kastade på germanen för att slippa bråka med honom, och han var faktiskt riktigt fin att rida idag! Gjorde mycket lösgörande och avslappnande övningar och i galoppen satt jag på serpentiner där jag på varje raksträcka gjorde en volt åt det hållet som jag hade galoppen för att sen göra en avsaktning till skritt och fatta andra hållets galopp. Han skötte det väldigt bra faktiskt! Han drar dock lite åt vänster i höger galoppen. Men vi jobbar på! 

Har börjat sätta på boots två dagar innan vi ska iväg på träning eller tävling för att minska risken för tappskor då han är expert på att ta av sig dom samma dag man ska iväg. Ibland har jag kollat så att alla skor sitter kl 15, tar in honom vid 19 för att upptäcka att det saknas en sko! Mycket irriterande!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: