Helgens bravader...

Det började i lördags, då skulle minsan madamen inte alls gå från gården. Stallmodig så det heter duga🙄 fick hjälp av Danne tillslut så han fick leda oss iväg från gården. Stella vart bara väldigt stressad när jag bossade med henne. 

Så till söndagen la vi om strategin och tråkade ut henne istället om hon började fula sig. Funkade mycket bättre! Mamma kom och hjälpte mig och hon hade minsan klurat hela natten hur vi skulle lösa detta på bästa sätt utan att Stella stressar upp sig.
Men med denna metoden vart hon aldrig stressad utan var lugn hela tiden!

I måndags, igår alltså så provade jag att göra detta själv, och det gick strålande! Upp kom jag och iväg kom vi😊
Uteritten innehöll alla gångarter och lite av och igångsättningar. Hon lyssnade faktiskt jätte bra👌🏻

Idag tog vi en promenad runt en jätte bra skogsrunda som jag tänkt försöka rida snart. Det blir ju lite jobbigare för henne att gå i skogen så hon måste ridas några fler gånger innan vi tar den rundan. Alternativt att jag får gå med henne när jag märker att hon blir trött😊






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: