Seg dag

Gårdagen bjöd inte på jätte mycket spänning, skolan på förmiddagen där vi hade laboration om fettma. Vi fick prova på att göra mätningar med olika verktyg för att räkna ut fettfrimassa på kroppen. Det var ganska intressant, men roligast är endå att vi är på akademiska. Då får man i alla fall andas lite sjukhus istället för de tråkiga salarna på BMC. Efter laborationen så satte vi oss i vår halva basgrupp och skrev på en inlämningsuppgift om leversjukdomar, den ska inte vara inne förens nästa vecka men skönt att få den klar innan dess!
Sen fick jag äntligen åka hem!
 
Red en lite kortare tur som går både på grusvägar, skogen och landsväg. Perfekt komibination av underlag!
Han var galet spänd så började med att göra enkla övningar i skritt, så som öppna, sluta och halter. Ska väl inte påstå att han vart lugnare, men ja, kanske lite mer med mig så att säga. Fortsatte på samma sätt i traven vilket funkade hyffsat. Men fortfarande väldigt spänd och trippig. Sen tänkte jag att när vi skulle svänga in i skogen att han skulle gå förbi avfarten lite och göra en bakdelsvändning. Det tyckte då inte Qvicken... Han ville minsan inte alls gå förbi och stog på bakbenen och kastade sig runt i två hundra knyck. Så då vart det bara att stå där och traggla för jag ger mig inte, han skulle minsan gå lungt runt i en bakdelsvändning. Det gick efter en väldans massa försök. Knäpp häst. Sen vart han livrädd för att det satt en katt på en sten så jag höll på att åka av, men satt kvar med nöd och näppe. Skogen och grusvägen gick bra, det var inte förens vi nästan var hemma grannens hund kommer utspringande och skällande på oss som Qvicken får andra nervsammanbrottet och tvärvänder så att jag är millimeter från att åka av:P
Men vi kom hem även denna ridtur!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: